Ako na eko domácnosť

10:54

Pred pár týždňami sa mi ozvali dievčence z Idunna eshopu, či by som nechcela vyskúšať niečo z ekodrogérie. Súhlasila som, lebo som nemala pocit, že by sa to nejako bilo s mojim blogom :) Predsa, sme ženy, sme úžasné, sme krásne a sme šikovné, lebo čistota a krása našich domovov často leží práve na našich pleciach (páni, ak aj vy drhnete kúpeľne, umývate, čistíte a pomáhate drahým polovičkám, máte môj rešpekt a obdiv). Domov mi prišli tri výrobky, ktoré si ku mne rýchlo našli cestu. Na upratovanie sa teším, lebo mi vonia :)















O čističi kúpeľní si môžete prečítať:
     "Ekologický čistič na povrchy v kúpeľni Sodasan - sprej so silným účinkom vhodným na čistenie všetkých typov povrchov ako sú obklady, nerez, plast, sklá sprchových kútov, sanitárne zariadenia, armatúry a vodovodné batérie. Odstraňuje vodný kameň, hygienická sviežosť, ktorá účinne odstraňuje vápenaté usadeniny a zvyšky mydla. S prirodzenou, sviežou vôňou a s obsahom rastlinných čistiacich substancií.
S ohľadom na životné prostredie:
Tento výrobok obsahuje len rastlinné tenzidy a čisté éterické oleje, ktoré sú v prírode ľahko biologicky odbúrateľné. Prevádzka spoločnosti SODASAN je CO2 neutrálna. SODASAN využíva výhradne elektrinu zo zdrojov Greenpeace s nulovým podielom jadrovej energie.
Certifikáty:
Výrobok je certifikovaný spoločnosťou ECOCERT podľa smerníc na umývacie prostriedky, ďalej podľa prísnych smerníc Ecogarantie a spoločnostou Vegan Society.
Zloženie: >30% voda, 5-15% neionogénny tenzid (cukrový tenzid), ethanol, < 5% bio ocot, kyselina citrónová, éterické oleje
INCI: aqua, alkylpolyglucoside, alcohol, organic vinegar, citric acid, essential oils, citral, limonene, geraniol, citronellol, linalool
Hodnota pH: 4,3 – 4,5
Balenie: 500 ml
Krajina pôvodu: NEMECKO, Sodasan"
Dôkladné čistenie kúpeľne si nechávam vždy na piatok alebo sobotu - je to asi hodinový očistný rituál, po ktorom sa kúpeľňa leskne a ja som spokojná. Ekologický čistič si ma získal hneď. Doteraz som používal Frosch bio octový čistič, ktorý je síce vynikajúci, ale neskutočne ostro vonia po octe, niekedy mi z neho začali slziť oči a octová aróma ma šteklila v nose. Nepoužívam rukavice, preto som mala občas suchšie ruky, ale nikdy to nebolo moc tragické. Za tú dokonale čistú kúpeľňu bez vodného kameňa (v Piešťanoch je neskutočne tvrdá voda) mi to rozhodne stálo. Sodasan čistič vonia krásne. Pripomía mi bieliace sérum na zuby od Dulcie. Príjemná ťažko definovateľná vôňa ovocia mi spríjemňuje chvíle umývania a nemám s ním jediný problém. Nerozkýcha ma, nerozplače ma, aj bez rukavíc sú moje ruky pekné, nevysušené a jemné. Umývadlo i vaňa sú krásne čisté. Čo sa týka odstraňovania vodného kameňa, aj tam som bola milo prekvapená tým, ako si s ním poradí. Treba ho nechať chvíľku pôsobiť a potom trošku prebehnúť hubkou - vodný kameň povolí, zlezie a tvorí sa pomalšie. V priebehu týždňa nevznikajú veľké nánosy a aj batéria ostáva krajšia. Pol litrové balenie je ľahké, rozprašovač uľahčuje nanášanie a čističu netreba použiť veľa, takže vydrží pomerne dlho (určite dlhšie, ako môj Frosch, ktorého ulievam naozaj hojne, lebo mám stále pocit, že ho je v tej vani málo). Ak hľadáte eko verziu čističa do kúpeľne, tento stojí za zmienku. Rozhodne ho mám radšej ako Fixinelu alebo Cilit Bang, ktoré som kupovala pred tým a veľmi spokojná som s nimi nebola. Preto som presadlala na Frosch, ktorý je výborný. Rovnako ako aj Sodasan. Palec hore! Stojí 3,65.
O utierkach si môžete prečítať:
     "Ekologické, univerzálne využiteľné utierky Sodasan zo savého materiálu. Vhodné na použitie v kuchyni, kúpeľni, celej domácnosti, na hladké povrchy i podlahy. Spoľahlivo odstraňujú nečistotu.
Sodasan utierky neudržiavajú hubovité plesne, ktoré sa zvyknú udržiavať vo vlhkých špongiách, a tým sa zabraňuje vzniku plesní v nich.

Utierky sú kompostovateľné a 100 % rozložiteľné v prírode, pretože pozostávajú zo 70 % celulózy a 30 % bavlny. Je možné ich oprať pri 60°C.
Balenie: 2 kusy
Krajina pôvodu: NEMECKO, Sodasan"
    V balení nájdete dve eko savé utierky. Jednu som si nechala v kuchyni na čistenie linky a skriniek, druhú som  si nechala v kúpeľni. Mäkkučká savá utierka je pre mňa trošku zmena, lebo doteraz som mala len hubky. Také tie klasické kockové, ktoré sú na umývanie riadu. Sprvu som bola na pochybách, či tá jemná utierka bude účinná ako drsnejšia hubka, ale rýchlo som prišla na to, že tá jemnosť nie je na škodu. Hubky sú dobré na umývanie rôznych povrchov (vaňa, umývadlo, kachličky i linka v kuchyni), po upratovaní ich vždy operiem vo vlažnej vode a nechám uschnúť. Odkladám ich až vtedy, keď sú úplne suché.  Zatiaľ sa netrhajú, ale uvedomujem si, že to je len otázka času a niečo také príde. Podstatné ale je, že pri pravidelnom používaní sa mi počas niekoľkých týždňov nerozpadli,stále vyzerajú rovnako a dobre sa mi s nimi robí. Keď sa začnú trhať, skončia ešte na dvore, keď bude treba niečo poumývať tam. Keď ich porovnám s hubkami, na ktoré som zvyknutá, nevidím veľký rozdiel, iba môžem podotknúť, že jemnejšia utierka je rovnako účinná ako drsnejšia hubka. Balenie 2 utierok stojí euro.
O prostriedku na umývanie riadu si môžete prečítať:
     "Ekologický čistiaci prostriedok na umývanie riadu Sodasan pre žiarivo čistý riad a lesklé sklo. Určený na ručné umývanie, účinný na jemný porcelán a príbor, možno ho použiť i na porcelán so zlatým maľovaním, strieborný príbor alebo krištáľ. So sviežou ovocnou vôňou pomaranča vďaka pridaným esenciálnym olejom. Bez farbív a konzervačných látok, bez prísad z petrochemického priemyslu - žiadne zvyšky nežiadúcich chemických látok na riadoch.
 Pre bežne znečistený riad stačia 4 ml prípravku (1 strieknutie) na 10 l vody (napustený drez). Pri takomto dávkovaní vystačí na približne 125 umývaní.
S ohľadom na životné prostredie:
Tento Výrobok obsahuje výhradne rastlinné umývacie substancie. Prevádzka spoločnosti SODASAN je CO2 neutrálna. SODASAN využíva výhradne elektrinu zo zdrojov Greenpeace s nulovým podielom jadrovej energie.
Certifikáty:
Výrobok je certifikovaný spoločnosťou ECOCERT podľa smerníc na umývacie prostriedky, ďalej podľa prísnych smerníc Ecogarantie a spoločnosťou Vegan Society.
Zloženie: > 30% voda, 5 – 15 % neiónogénny tenzid (cukrový tenzid), aniónaktívny tenzid z kokosového tuku, < 5% sodium chlorid, emulgátor, citrát, esenciálne oleje, linalool, geraniol
INCI: aqua, alkylpolyglucoside, d-glucopyranose, sodium laurylsulfate, sodium chloride, glyceryl stearate, citrate, parfum, limonene, linalool, geraniol
Hodnota pH: 4,0 – 4,2"
Dievčence mi povedali, že tá moja miniverzia vydrží na 4 použitia. Nechápavo som hľadela striedavo na email od nich a na krpatý obal v mojej dlani. Som zvyknutá používať jar na umývanie v riadnom množstve, i keď potom ma rozčuľuje bohatá pena, ktorá vznikne. Na moje prekvapenie ale minibalenie naoaj pokrylo viac umývaní - síce len tri, lebo som to nevedela celkom presne odhadnúť, ale aj tak to bolo nad moje očakávania. Veľmi príjemná citrusová vôňa pôsobila prirodzene, najprv som si myslela, že som dostala nejaké malé tekuté mydlo na ruky, až neskôr som sa dozvedela, že to tak nie je :) Aj malé množstvo prípravku zabezpečí, že riad bude čistý a dobre umytý. Akurát pri mastnejšom riade by ho bolo treba priliať trochu viac. Neštípali ma z neho ruky, neboli vysušené (obyčajne potrebujem po umývaní riadu trochu krému na ruky). Pokojne by som vyskúšala aj veľké balenie, aby som zistila, či si poradí aj s letným grilovaní či občasnými mastnými riadmi. Takéto malé balenia by sa mali dať kúpiť všade, aby som sa potom rozhodla, či sa mi oplatí ísť do plného balenia niečoho, čo nepoznám.  Pol litra stojí okolo 2,50 a keďže na bežne špinavý riad ( u mňa tým rozumej šálku od kávy a čaju, riad od polievky či šalátu a príbor) stačí minimum prostriedku, vydrží dlho. Moje mini balenie 25 ml vystačilo na 3 použitia (a keby mám o niečo lepší odhad, vystačí aj na tie štyri). Všetky  výrobky sú zo stránky http://www.idunnashop.sk/.
Používate eko čističe? :)

You Might Also Like

4 Vaše komentáre

  1. Super článek! Děkuji za inspiraci. Já momentálně používám čistící prostředky od Ecover a jsem velice spokojená.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Presne takýto článok som potrebovala! :)

    OdpovedaťOdstrániť

Veľmi pekne ďakujem za všetky Vaše komentáre :) Chcem Vás poprosiť, aby ste mi do komentárov nevkladali odkazy na Giveaway. Ďakujem :)

Subscribe